تحقیق دیگ بخار

مطالب دیگر:
تحقیق درباره كارهاي دريايي تحقیق درباره كارهاي دستيتحقیق درباره كشت در زمينهاي شورتحقیق درباره كودهاي آبياريتحقیق درباره نقش ليپيدهاي رژيمي تحقیق درباره ماترياليسمتحقیق درباره ماش سبز ، ماش سیاهتحقیق درباره ماهواره هاي جاسوسيتحقیق درباره متغير هاتحقیق درباره معرفي واحد توليديتحقیق درباره مثلث هاي رلو تحقیق درباره محصولات كشاورزي تحقیق درباره محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفتتحقیق درباره مختصری از نحوه کشف نوترونتحقیق درباره مختصري درباره ي طب ورزشيتحقیق درباره مدارس مجازی و e-learningتحقیق درباره مدارهای شناور تحقیق درباره تعريف مديــرتحقیق درباره مدیریت ارتباط با مشتریتحقیق درباره مديريت دولتي نوين و توسعه پايدارتحقیق درباره مديريت و رهبري تحولتحقیق درباره مدیریت کار و زمان تحقیق درباره استانداردهاي مديريت پروژه و استاندارد تحقیق درباره تاريخچه پيدايش مديريت تحقیق درباره مديريت اثربخش در فناورى اطلاعات
دیگ بخار,دیگ بخار چیست,تحقیق دیگ بخار,مقاله دیگ بخار,تحقیق در مورد دیگ بخار,تحقیق درباره ی دیگ بخار,مقاله در مورد دیگ بخار,مقاله درباره دیگ بخار,پایان نامه دیگ بخار,پایان نامه با موضوع دیگ بخار,پایان نامه در مورد دیگ بخار,آشنایی با دیگ بخا|34021951|jyu
محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد تحقیق دیگ بخار آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

دانلود تحقیق در مورد دیگ بخار،در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:ساختار دیگ های بخار:دیگ های بخار معمولاً شامل بدنه اصلی، صفحه- لوله های جلو و عقب، کوره و اطاقک برگشت می باشد که پس از مونتاژ و جوشکاری کامل، ابتدا مورد آزمایش های غیر مخرب (پرتونگاری ، اولتراسونیک، مایع نافذ و ...) قرارگرفته و سپس عملیات تنش گیری آن ها در کوره مخصوص انجام می گیرد. دیگ های فوق دارای دو پاس لوله اند که همراه کوره، جمعاً دارای سه پاس حرارتی می باشند.پاس اول شامل کوره می باشد که به صفحه- لوله جلو دیگ و جلو محفظه برگشت اکسپند و جوشکاری شده است. پاس دوم شامل لوله هایی که از اطافک برگشت به صفحه- لوله جلو دیگ و پاس سوم شامل لوله هایی از صفحه- لوله جلوبه صفحه لوله عقب می باشد. شعله در کوره تشکیل می گردد و مواد حاصل از احتراق با عبور از لوله های پاس 2 و 3 و جعبه دودهای جلو عقب، از طریق دودکش خارج می شود و درطی این مسیر، آب در اثر جذب انرژی گرمای حاصل از احتراق سوخت، به بیشترین درجه حرارت ممکن می رسد. در بدنه دیگ های بخار دریچه های دست رو، آدم رو، لایروبی وجود دارند که هر کدام دارای یک درب متحرک بوده و توسط واشر گرانیتی آب بندی می گردند.جعبه دودهای جلو و عقب دیگ برای تعمیر، تعویض یا تمیز کاری لوله ها پیش بینی شده اند. لوله های پاس 2و3 با روش گشادکردن انتهای لوله ها، آب بندی می گردند و سپس دیگ را تحت آزمایش هیدرواستاتیک تا 5/1 برابر فشار طراحی قرار می دهند.پس از نصب دیگ روی شاسی و مونتاژ جعبه دودها، کلیه سطوح خارجی پس از سند پلاست با لایه ای از ضد زنگ نسوز پوشش داده می شود و سپس عایق کاری آن توسط پشم سنگ با ضخامتی حداقل برابر 50 میلیمتر با لایه ای از ورق محافظ صورت می پذیرد.پس از پایان این مراحل، بخشهای مختلف توسط واحدهای کنترل کیفی مورد بازرسی دقیق قرار می گیرند و تأییدیه لازم را دریافت می نمایند.در مراحل بعد، نصب شیرها، مشعل، سیستم برق و کنترل دیگ انجام می گردد و پس از آزمایش بخار (تست گرم) و تنظیم نهایی، دیگ رنگ آمیزی شده به انبار انتقال می یابد.نگهداری و تعمیرات دیگ، به ویژه در قسمت هایی که بدان ها اشاره خواهد شد، دارای حساسیتی خاص بوده و لازم است در مراحل مختلف دقت لازم معمول گردد.مکان و شرایط نصب :ابعاد دیگخانه باید با در نظرگرفتن ابعاد دیگ بخار با درهای باز ونیز تجهیزات مرتبط با آن، همانند دستگاه های سختی گیر، هوازدا، منبع تغذیه آب، کالکتور، شیرها و موارد مشابه، طراحی و ساخته شود...